Přeskočit na hlavní obsah

Háčkujeme dětskou deku...

Hledáte originální dárek pro miminko?

Pokud ano, mám tady pro Vás návod na hvězdičkovou deku, která je velmi jednoduchá. Na tuto deku jsem zvolila přízi Baby best a její recenzi již najdete na blogu! 
Pokud byste potřebovali poradit s vhodným materiálem, ráda Vám poradím. Bezva bude určitě Gina - Jeans a určitě i mé oblíbené Duhové klubíčko

Co budete potřebovat?
Přízi - já jsem zvolila Baby Best (můžete zakoupit v mé oblíbené Klubíčkovně), 4 klubíčka na velikost 69x89cm
Háček - 4,5mm
Jehlu na zapošití konců
Deka je jednoduchá, ale tato velikost sedí na můj styl háčkování, Vám vyhovovat nemusí a budete potřebovat více, nebo méně oček. Doporučuji zkusit si menší zkušební vzorek. 
Každou řadu končíme 3ŘO a otáčíme. 3ŘO se počítají jako 1DS, DS pícháme do ŘO a ne pod ně.
Použité zkratky v návodu:
ŘO - řetízkové oko, DS - dlouhý sloupek
Jdeme na to!
Návod:
1. řada: Háčkujeme řetízek na šířku velikosti deky. Já háčkovala 105ŘO.
2. řada: Do 4. oka od háčku uháčkujeme první DS, poté háčkujeme DS do konce řetízku. Celkem 103DS (počítáme i první 3ŘO, která nám nahrazují první DS). 3ŘO, otočíme.
3. řada: Do druhého oka DS, háčkujeme DS do konce řady, poslední DS do 3.ŘO z předešlé řady. Celkem 103DS, háčkujeme 3ŘO a otočíme.
4. řada: Do druhého oka DS, 2DS, *ŘO a vynecháme jedno oko, DS, ŘO a vynechat jednoho oko, 11DS, ŘO a vynechat jedno oko, DS, ŘO a vynechat jedno oko, 9DS* opakujeme 3x,ŘO a vynechat jedno oko, DS, ŘO a vynechat jedno oko, 11DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, 3ŘO a otočit.
5. řada: Do druhého oka oka DS, 2DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 9DS *ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 9DS* opakujeme 2x, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, 3ŘO a otočit.

6. řada: Do druhého oka DS, 3DS, *ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 11DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, 3ŘO a otočíme.

7. řada: Do druhého oka DS, 4DS, *ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 13DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 6DS, 3ŘO a otočit.

8. řada: Do druhého oka DS, 5DS, *ŘO a vynechat oko, 9DS, ŘO a vynechat oko, 15DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 9DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, 3ŘO a otočit.

9. řada: Do druhého oka DS, 3DS, *ŘO a vynechat oko, 13DS, ŘO a vynechat oko, 11DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 13DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, 3ŘO a otočit.

10. řada: Do druhého oka DS, 1DS, *ŘO a vynechat oko, 17DS, ŘO a vynechat oko, 7DS* opakujeme 3x,ŘO a vynechat oko, 17DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, 3ŘO a otočit.

11. řada: Do druhého oka DS, *ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 5DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 2DS, 3ŘO a otočit.

12. řada: Do druhého oka DS,7DS, *ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 19DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 9DS, 3ŘO a otočit.

13. řada: Do druhého oka DS, 8DS, *ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 21DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 10DS, 3ŘO a otočit.

14. řada: Do druhého oka DS, 9DS, *ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 23DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 11DS, 3ŘO a otočit.

15. řada: Do druhého oka DS, 10DS, *ŘO a vynechat oko, 25DS, ŘO a vynechat oko* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 12DS, 3ŘO a otočit.

16.-17. řada: Do druhého oka DS, 102DS, 3ŘO a otočit.
Dále již opakujeme řady 4.-17. 😊
Když má naše deka velikost, kterou si představujeme, tak ji obháčkujeme. Je mnoho možností - čistě dlouhými sloupky, krátkými sloupky, bez obháčkování...Já jsem zvolila obloučky a popíšu Vám jak na ně.
LEM:
1. řada: Začneme krátkým sloupkem, 2ŘO a vynechat dvě oka (v případě, že jste na kratší straně, kde jsou očka), nebo vynechat jeden sloupek a do dalšího KS. Takto obháčkujeme celou deku. V rozích doporučuji uháčkovat KS, 2ŘO a KS do stejného oka.
2. řada: 5DS do mezery ze 2ŘO, KS do další mezery, 5DS do mezery, KS do další mezery... Pořád dokola.
A máme hotovo! Těším se na Vaše dečky, kdyby bylo cokoli nejasné tak se ptejte. 
Přikládám ještě schéma, nic profesionálního:

Pokud se chcete podělit o fotku deky podle návodu tak je můžete vložit na FB do skupiny Háčkujeme. Budu ráda za sdílení návodu. Ať se Vám krásně tvoří!




S láskou,
Nikol. 💙



Komentáře

  1. Myslíte, že by šla z Elian Nicky NEBO dolphin baby?

    Děkuji

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Já osobně EN nemám ráda, ale určitě z ní půjde. Z DB jsem tuto dečku viděla a vypadala moc hezky. Takže za mě obě dvě - ANO. :) Pěkné tvoření!

      Smazat
  2. dobrý deň, viete mi poradiť aká veľká mi vyjde deka s duhoveho klbka 4 nitky, 200g/750m, resp. so 4 nitky 250g/1000m, dakujem

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, bohužel nemám zkušenost s takovým návinem. U 3-nitky a 900m mi vyšla deka 65x82cm (5x6 vzorů). N.

      Smazat
  3. Dakujem za super navod, deka je nadherna.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Není zač, ať se podaří :-) A děkuji za pochvalu!

      Smazat
  4. Z jaké jiné příze ještě mohu háčkovat? Mám od Baby best jen po jednom klubíčku od barvy 😞

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Podle mě jakákoli, co je příjemná a vhodná :-) Jen je potřeba počítat s tím, že bude potřeba přidat o jeden vzor více, protože může mít rozdílnou sílu. Tyhle deky jsem ještě zkoušela z Duhového Klubíčka. Jinak moje oblíbenkyně na deky jsou ještě Everyday a Jeans. N.

      Smazat
  5. Dobrý večer, děkuji za návod. Mám přepsané schéma, kde se opakují řady3.- 16. Tady v návodu píšete 4.-17. Můžu poprosit o vysvětlení ?? V tom psaném se moc nevyznám. Děkuji.

    OdpovědětSmazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den,
Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho!
Co potřebujete umět: DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek

Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v Klubíčkovně a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/ Dále potřebujete značkovač, nůžky, háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců.
Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky.
Moje pončo je háčkované je…

Návod na šátek Spring

Crochet Spring shawl  Srdečně Vás zdravím a přicházím s novým návodem. Dneska Vám ukážu, jaký šátek jsem uháčkovala a sepsala návod. Psaný návod naleznete ve Facebookové skupině Tvoříme společně - s háčky :-))

Hello, I´ve written a new pattern! It is a shawl called Spring. Written pattern is in Facebook group Tvoříme společně - s háčky, but only in Czech language. 

Co budete potřebovat/What you will neeed:
Klubíčko příze Kokonki - Kokonki ČR
A ball of yarn Kokonki - 1000m
Háček 3mm a 3,5mm
Hook in size 3mm and 3,5mm


Sloupky/Stitches:
o - Řetízkové oko (chain)
x - Krátký sloupek (single crochet)
T - Dlouhý sloupek (double stitch)
. - Pevné oko (slip stitch)
P - dva sháčkované polodlouhé sloupky (crochet two half double crochet together)

Schéma/Diagram:
Vždy první řada schématu od 2. části je z té části předchozí!!
The first row of the diagram from the second part is always from the last previous one!!


Na tuto část vezměte háček 3,5mm.
For this part use hook size 3,5mm.


Hotové výrobky podle to…