Přeskočit na hlavní obsah

Háčkujeme dětskou deku...

Hledáte originální dárek pro miminko?

Pokud ano, mám tady pro Vás návod na hvězdičkovou deku, která je velmi jednoduchá. Na tuto deku jsem zvolila přízi Baby best a její recenzi již najdete na blogu! 
Pokud byste potřebovali poradit s vhodným materiálem, ráda Vám poradím. Bezva bude určitě Gina - Jeans a určitě i mé oblíbené Duhové klubíčko

Co budete potřebovat?
Přízi - já jsem zvolila Baby Best (můžete zakoupit v mé oblíbené Klubíčkovně), 4 klubíčka na velikost 69x89cm
Háček - 4,5mm
Jehlu na zapošití konců
Deka je jednoduchá, ale tato velikost sedí na můj styl háčkování, Vám vyhovovat nemusí a budete potřebovat více, nebo méně oček. Doporučuji zkusit si menší zkušební vzorek. 
Každou řadu končíme 3ŘO a otáčíme. 3ŘO se počítají jako 1DS, DS pícháme do ŘO a ne pod ně.
Použité zkratky v návodu:
ŘO - řetízkové oko, DS - dlouhý sloupek
Jdeme na to!
Návod:
1. řada: Háčkujeme řetízek na šířku velikosti deky. Já háčkovala 105ŘO.
2. řada: Do 4. oka od háčku uháčkujeme první DS, poté háčkujeme DS do konce řetízku. Celkem 103DS (počítáme i první 3ŘO, která nám nahrazují první DS). 3ŘO, otočíme.
3. řada: Do druhého oka DS, háčkujeme DS do konce řady, poslední DS do 3.ŘO z předešlé řady. Celkem 103DS, háčkujeme 3ŘO a otočíme.
4. řada: Do druhého oka DS, 2DS, *ŘO a vynecháme jedno oko, DS, ŘO a vynechat jednoho oko, 11DS, ŘO a vynechat jedno oko, DS, ŘO a vynechat jedno oko, 9DS* opakujeme 3x,ŘO a vynechat jedno oko, DS, ŘO a vynechat jedno oko, 11DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, 3ŘO a otočit.
5. řada: Do druhého oka oka DS, 2DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 9DS *ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 9DS* opakujeme 2x, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, 3ŘO a otočit.

6. řada: Do druhého oka DS, 3DS, *ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 11DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 4DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, 3ŘO a otočíme.

7. řada: Do druhého oka DS, 4DS, *ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 13DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 6DS, 3ŘO a otočit.

8. řada: Do druhého oka DS, 5DS, *ŘO a vynechat oko, 9DS, ŘO a vynechat oko, 15DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 9DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, 3ŘO a otočit.

9. řada: Do druhého oka DS, 3DS, *ŘO a vynechat oko, 13DS, ŘO a vynechat oko, 11DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 13DS, ŘO a vynechat oko, 5DS, 3ŘO a otočit.

10. řada: Do druhého oka DS, 1DS, *ŘO a vynechat oko, 17DS, ŘO a vynechat oko, 7DS* opakujeme 3x,ŘO a vynechat oko, 17DS, ŘO a vynechat oko, 3DS, 3ŘO a otočit.

11. řada: Do druhého oka DS, *ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 5DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 7DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 2DS, 3ŘO a otočit.

12. řada: Do druhého oka DS,7DS, *ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 19DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 5DS, ŘO a vynechat oko, 9DS, 3ŘO a otočit.

13. řada: Do druhého oka DS, 8DS, *ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 21DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 3DS, ŘO a vynechat oko, 10DS, 3ŘO a otočit.

14. řada: Do druhého oka DS, 9DS, *ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 23DS* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, 11DS, 3ŘO a otočit.

15. řada: Do druhého oka DS, 10DS, *ŘO a vynechat oko, 25DS, ŘO a vynechat oko* opakujeme 3x, ŘO a vynechat oko, 12DS, 3ŘO a otočit.

16.-17. řada: Do druhého oka DS, 102DS, 3ŘO a otočit.
Dále již opakujeme řady 4.-17. 😊
Když má naše deka velikost, kterou si představujeme, tak ji obháčkujeme. Je mnoho možností - čistě dlouhými sloupky, krátkými sloupky, bez obháčkování...Já jsem zvolila obloučky a popíšu Vám jak na ně.
LEM:
1. řada: Začneme krátkým sloupkem, 2ŘO a vynechat dvě oka (v případě, že jste na kratší straně, kde jsou očka), nebo vynechat jeden sloupek a do dalšího KS. Takto obháčkujeme celou deku. V rozích doporučuji uháčkovat KS, 2ŘO a KS do stejného oka.
2. řada: 5DS do mezery ze 2ŘO, KS do další mezery, 5DS do mezery, KS do další mezery... Pořád dokola.
A máme hotovo! Těším se na Vaše dečky, kdyby bylo cokoli nejasné tak se ptejte. 
Přikládám ještě schéma, nic profesionálního:

Pokud se chcete podělit o fotku deky podle návodu tak je můžete vložit na FB do skupiny Háčkujeme. Budu ráda za sdílení návodu. Ať se Vám krásně tvoří!




S láskou,
Nikol. 💙



Komentáře

  1. Myslíte, že by šla z Elian Nicky NEBO dolphin baby?

    Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já osobně EN nemám ráda, ale určitě z ní půjde. Z DB jsem tuto dečku viděla a vypadala moc hezky. Takže za mě obě dvě - ANO. :) Pěkné tvoření!

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si uháčkovat žirafu...

Čím obdarovat děti na konci školního roku? Krásný den,
Možná to ještě nevíte, ale na Facebooku mám skupinu, kde háčkujeme společně. Skupina se jmenuje Tvoříme společně-s háčky a jste do ní srdečně zváni. 
Před nedávnem mě napadlo pojmout projektování malinko jinak a rozdělit takové háčkování do tří fází. Každou sobotu vkládám novou část projektu na žirafku... Rozhodla jsem se, že celý návod přepíšu i sem, protože možná někteří z Vás účet na FB nemají, ale rádi by se přidali. 


Na takovou žirafku budete potřebovat: Přízi, já jsem sáhla po Jeans, kterou můžete zakoupit zde: Klubíčkovna, ale můžete použít jakoukoli přízi, kterou máte rádi. Budete potřebovat 2 barvy, 26g a 7g.Háček - já používám 3mm.Bezpečnostní očička - já mám 10mm.Výplň.Jehlu.Nůžky.Použité zkratky v návodě:
KS - krátký sloupekA - sháčkovat dva krátké sloupkyV - dva krátké sloupky do jednoho okaŘO - řetízkov okoPO - pevné okoMK - magický kroužek
Autorka návodu je Olga Askarova, tohle je pouze můj překlad. 😉
Týden první (26.5.) :…

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den,
Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho!
Co potřebujete umět: DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek

Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v Klubíčkovně a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/ Dále potřebujete značkovač, nůžky, háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců.
Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky.
Moje pončo je háčkované je…