Přeskočit na hlavní obsah

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča?

Krásný den,
Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho!
Co potřebujete umět: DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek

Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v Klubíčkovně a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/ Dále potřebujete značkovač, nůžky, háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců.
Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky.
Moje pončo je háčkované je na velikost M, pokud máte jinou velikost tak myslete na to, že Vám 900m vystačit nemusí a budete potřebovat větší návin klubíčka.
Návod:
1. řada: Začínáme řetízkem ze 144 ŘO, spojíme pevným okem a dáváme si pozor, aby se nám řetízek nepřekroutil! Do 73. oka jsem si dala značkovač - tam bude špička ponča.
2. řada: Háčkujeme 3ŘO jak náhradu za DS, DS do stejného oka, poté 71DS, 3DS do jednoho oka (místo, kde je značkovač), DS do konce řady, DS do prvního oka (celkem 3DS v jednom).
3. řada: Uděláme 3ŘO a KS hned do stejného očka, 73KS, KS+2ŘO+KS do jednoho oka (špička), 73KS, PO do 1. ŘO.
4. řada: 4ŘO (jako náhrada za DS a ŘO), vynecháme jedno oko, DS+ŘO+DS+ŘO+DS do jednoho oka (špička), střídáme ŘO+DS až ke špičce, vynecháváme mezi DS jedno oko, ve špičce DS+ŘO+DS+ŘO+DS, ŘO+DS střídáme do konce řady, PO do 3. ŘO na začátku řady.
Dále již střídáme řady 2-4. Pončo se nám začne rýsovat...Rozepsala jsem případně ještě další tři řady, tak kdyby bylo potřeba, koukněte na postup:
5. řada: 3ŘO, DS do mezery, DS do oka, DS do mezery, 3DS do jednoho oka, střídáme DS do mezery a DS do oka až ke špičce, poté 3DS do jednoho oka, opět střídáme DS do mezery a DS do oka, PO do 3. ŘO.
6. řada: ŘO, KS do stejného oka, 4KS, špička - KS+2ŘO+KS do jednoho oka, KS až do špičky, opět KS+2ŘO+KS do jednoho oka, KS do konce řady, PO do KS.
7. řada: 4ŘO, vynechat oko, DS+ŘO a vynechat oko až ke špičce, DS+ŘO+DS+ŘO+DS do jednoho oka, ŘO+DS až ke druhé špičce, DS+ŘO+DS+ŘO+DS do jednoho oka, střídáme ŘO+DS až do konce řady, PO do 3. ŘO.


Takto háčkujeme až do požadované délky ponča. 
Když máme naši požadovanou délku, případně jsme už v závěru klubíčka, obháčkujeme pončo řadou krátkých sloupků a poté navlékneme střapce. Jak na to vidíte na fotce, snad to bude pochopitelné. Střapce mám ze 6-ti nitek, přehnu na polovinu a protáhnu. Utáhneme.

TIP: Vezměte si o půl čísla menší háček, aby Vám to šlo lépe.
Ještě obháčkujeme výstřih a můžeme vyrazit do ulic! 
Výstřih: Napojíme si přízi, uháčkujeme ŘO+KS do stejného místa, vynechat dva sloupky a 5PDS do jedné mezery, vynecháme dva sloupky a KS...opakujeme, končíme PO do KS. 
Pokud jste se do ponča pustili, nezapomeňte se pochlubit! Pokud máte nějaký dotaz, nebo je Vám něco nejasné, napište pod příspěvek, ráda poradím.
Mail: spolecneshacky@seznam.cz - sem můžete posílat svá dílka a já je mohu vložit sem pro inspiraci ostatním.
Pěkné tvoření.
S láskou, 
Nikol. 💓

Komentáře

  1. Dobrý den, prosím, kolik řad toho ponča jste dělala pro velikost M Vy? Děkuji za odpověď.
    Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, +- 60řad. Odhaduji dle fotky, protože nemám pončo momentálně po ruce. :-) Nikol.

      Vymazat
  2. Dobrý deň. Začala som robiť pončo podľa Vášho návodu, ale asi niekde robím chybu. Na strane ako začínam riadky mi stále pribúdajú očká. Už ich mám o 8 viac ako na druhej strane. Asi to tak nemá byť? Asi robím chybu pri tom pevnom očku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nevidím fotku, nemám to u sebe takže se mi těžko radí. (Případně klidně pošlete na mail: spolecneshacky@seznam.cz). Každopádně by to taky být nemělo. Oček by jak na přední, tak na zadní straně mělo býti stejně. Ovšem pokud byste to myslela ode švu, tak to bude jedna strana delší a druhá kratší, protože šev nenní přesně na střed. N.

      Vymazat
  3. Ďakujem za odpoveď. Ja som to vypárala, takže idem od začiatku, dúfam, že sa mi to už podarí. Budem si na to dávať pozor a asi častejšie počítať. Presne tak som to myslela od toho švu, ale po prvom riadku som mala viac o jedno okienko na jednej strane (čo teda má byť) a asi po 15 riadku mi to urobilo 5 okienok. To som určite robila chybu. Zatiaľ Vám veľmi pekne ďakujem, keď sa mi to podarí tak Vám dám vedieť. Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se podaří. Chce to jen najít ten správný princip. :-) Krásné pondělí! N.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Háčkujeme dětskou deku...

Hledáte originální dárek pro miminko?Pokud ano, mám tady pro Vás návod na hvězdičkovou deku, která je velmi jednoduchá. Na tuto deku jsem zvolila přízi Baby best a její recenzi již najdete na blogu! 
Pokud byste potřebovali poradit s vhodným materiálem, ráda Vám poradím. Bezva bude určitě Gina - Jeans a určitě i mé oblíbené Duhové klubíčko

Co budete potřebovat?
Přízi - já jsem zvolila Baby Best (můžete zakoupit v mé oblíbené Klubíčkovně), 4 klubíčka na velikost 69x89cm
Háček - 4,5mm
Jehlu na zapošití konců
Deka je jednoduchá, ale tato velikost sedí na můj styl háčkování, Vám vyhovovat nemusí a budete potřebovat více, nebo méně oček. Doporučuji zkusit si menší zkušební vzorek. 
Každou řadu končíme 3ŘO a otáčíme. 3ŘO se počítají jako 1DS, DS pícháme do ŘO a ne pod ně.
Použité zkratky v návodu:
ŘO - řetízkové oko, DS - dlouhý sloupek
Jdeme na to!
Návod:
1. řada: Háčkujeme řetízek na šířku velikosti deky. Já háčkovala 105ŘO.
2. řada: Do 4. oka od háčku uháčkujeme první DS, poté háčkujeme DS do konc…

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy.
Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi.
Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to!
Co budeme potřebovat:
Přízi - Baby Best nebo Everyday New Tweed (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček).
Háčky - 7mm a 6mm.
Jehlu na zapošití konečků.
Značkovače/špendlíky.
Pokud budete chtít, mrkněte do Klubíčkovny a materiál pořiďte tam.
Zkratky v návodu:
ŘO - ř…

Jak si uháčkovat žirafu...

Čím obdarovat děti na konci školního roku? Krásný den,
Možná to ještě nevíte, ale na Facebooku mám skupinu, kde háčkujeme společně. Skupina se jmenuje Tvoříme společně-s háčky a jste do ní srdečně zváni. 
Před nedávnem mě napadlo pojmout projektování malinko jinak a rozdělit takové háčkování do tří fází. Každou sobotu vkládám novou část projektu na žirafku... Rozhodla jsem se, že celý návod přepíšu i sem, protože možná někteří z Vás účet na FB nemají, ale rádi by se přidali. 


Na takovou žirafku budete potřebovat: Přízi, já jsem sáhla po Jeans, kterou můžete zakoupit zde: Klubíčkovna, ale můžete použít jakoukoli přízi, kterou máte rádi. Budete potřebovat 2 barvy, 26g a 7g.Háček - já používám 3mm.Bezpečnostní očička - já mám 10mm.Výplň.Jehlu.Nůžky.Použité zkratky v návodě:
KS - krátký sloupekA - sháčkovat dva krátké sloupkyV - dva krátké sloupky do jednoho okaŘO - řetízkov okoPO - pevné okoMK - magický kroužek
Autorka návodu je Olga Askarova, tohle je pouze můj překlad. 😉
Týden první (26.5.) :…