Přeskočit na hlavní obsah

Návod na háčkovaný svetr

Krásný den!
Dneska přicházím po delší době s návodem. Tentokrát na háčkovaný svetr.
Dlouho jsem ho odkládala. Měla jsem období, kdy jsem ho chtěla hodit ven oknem. Jednoduše mi totiž neslušel, když jsem si ho začala zkoušet a mě to mrzelo, že ho dělám zbytečně. Já se dlouho háčkovanému oblečení vyhýbala, nikdy jsem ho neuměla nosit. Teď jsem chtěla, ale bylo to marný. Vypadám v tom mnohem starší než jsem a nesluší mi. Naštěstí jsem pro něj našla druhou modelku a té padne jako ulitý. Barevně, stylově... Mám z toho radost.
Přízi pro tento projekt mi věnoval eshop Pletuska.cz, kterému moc děkuji i za trpělivost! Na eshop se můžete jednoduše prokliknout.
Předem upozorňuji, že v návodě nenajde přesně kolik ok a řad máte háčkovat, co máte přesně sešít apod. Tento návod odzkouší, jak jste šikovní. Nebojte se ničeho, je to strašně jednoduché!!!
Co budete potřebovat:
Klubíčko příze Butterfly mono - má 1500m a na velikost M stačilo dostatečně. Každopádně na volnější L by stačit mohlo, ale myslím, že už tam bude potřeba dokoupit.
Háček 3mm, nebo vyberte takový, který Vám bude na tuto přízi vyhovovat.
Jehlu
Nůžky
Co musíte umět háčkovat:
DS - dlouhé sloupky
PRDS - přední reliéfní dlouhé sloupky
ZRDS - zadní reliéfní dlouhé sloupky
PO - pevné oko
Jak na to:
Začněte tím, že si vybere nějaké triko, nebo mikinu, co rádi nosíte a sedí Vám velikostí.
Položte si jej na stůl a uháčkujte řetízek ve stejné šířce.
Zapište si pro jistotu tento počet ok, abyste si pak vytvořili ještě jeden, stejný, obdélník.
Jakmile máte řetízek. Udělejte si ještě 2ŘO a do třetího oka od háčku uháčkujte dlouhý sloupek. Následně po celé délce tohoto řetízku udělejte dlouhé sloupky. Udělejte 2ŘO, otočte práci a háčkujte dlouhé sloupky za zadní nitku!, poslední DS háčkujte do 2ŘO z předchozí řady a podeberte obě oka. Opět 2ŘO, otočit práci a pracujte za zadní nitku, poslední DS opět pod obě oka. No a takto budete háčkovat až do potřebné výšky. Přikládejte na triku a až budete u ramen, tak práci ukončete, střihněte přízi.
Toto uháčkujte ještě jednou. Potřebujete dva kusy. Přední a zadní díl.
Následně si tyto dva díly přiložte na sebe. Označte si, kde budete mít otvor pro protažení hlavy a náramenice sešijte, nebo sháčkujte pomocí pevných ok. Doporučuji vyzkoušet, jak Vám tu bude u krku sedět a případně ubrat sešití, nebo přidat.
Tady teď píšu o lemování. Zvolila jsem postup prvních lemů kvůli materiálu, protože jsem nevěděla, jak mi vyjde na rukávy. Klidně zatím jen sešívejte a dělejte rukávy a až nakonec lemujte.
Následně jsem si udělala lemování kolem krku. Já jsem udělala dvě řady, které mi byly naprosto dostatečné. Napojila jsem si přízi na boku u sešitých náramenic. Udělala jsem 2ŘO a následně střídala PRDS a ZRDS. Když Vám to nesedí v počtu - nevadí. Prostě udělejte ZRDS za dva DS, nebo jeden prostě přidejte. Nikdo to neuvidí.
Když jsem měla olemováno kolem krku, udělala jsem otvory pro rukávy. Nasadila jsem svetr na sebe a změřila si kam to potřebuji přišít, aby mě to nikde netahalo. Opět můžete i sháčkovávat. Doporučuji pak vyzkoušet a případně upravit. Tak nejlépe poznáte, jak je to dobře.
Následně jsem olemovala spodek - opět jsem střídala PRDS a ZRDS. Celkem jsem dělala 6 řad.
A teď se jde do závěru!
Rukávy. Ty jsou celkem zábava. Občas jsem se do nich zamotala :D Opět doporučuji si psát, pokud byste v průběhu ubírali, kolik a kde. Nebo je dělat oba dva najednou.
Já jsem rukávy měla na 68DS. V průramcích jsem tedy sháčkovala 3DS, abych tam neměla díru. A pak už jsem jela pořád jen 68DS, jsou ty rukávy níže volnější a to je fajn. Háčkovala jsem 36řad a pak 6 řad lemu, kdy jsem třídala PRDS a ZRDS. :-)

No a je to hotovo! Nezapomeňte všechny konce zapošít.
Klidně se ptejte na cokoli, ráda pomůžu.
Krásné tvoření, 
Nikol. 💜

Komentáře

  1. Dobrý den přeji a moc prosím,zda Vám nebude vadit když jsem si dala Váš blog pod názvem klubíčka? zda ano tak smažu. Zaujala mě totiž ta háčkovaná šála,tak se do ní chci pustit..Moc zdravím a přeji krásný zbytek vánočních svátků. Miluš

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Návod na kulíška

Baby Best opět v akci Dneska bych Vám ráda ukázala, jak jsem háčkovala kulíšek z mé oblíbené příze Baby Best od Alize. Háčkovala jsem dvojitou přízí, ale klidně můžete háčkovat jednoduše. Čepička je vhodná i pro začátečníky. Co budete potřebovat: Přízi -  Baby Best  - ve třech odstínech. Já použila barvičky: 184, 161, 55 Háček vel. 6mm Bambuli Nůžky Jehlu Pokud budete chtít, můžete materiál zakoupit v mé oblíbené  KLUBÍČKOVNĚ . :-)) Zkratky v návodě: ŘO - řetízkové oko PDS - polodlouhý sloupek PO - pevné oko KS - krátký sloupek Návod: Začínáme plackou - obvod hlavy : 3,14 = velikost placky. Já háčkuji na obvod hlavy 50-51cm. 1. řada: Vzhledem k tomu, že budu dávat bambuli na knoflík, tak začínám 5ŘO, spojit PO do kruhu. Poté 1ŘO a 10PDS, končím PO do prvního PDS. 2. řada: 1ŘO, zdvojíme každý PDS, PO do prvního PDS - celkem 20PDS 3. řada: 1ŘO, zdvojíme každý druhý PDS, PO do prvního PDS - celkem 30PDS 4. řada: 1ŘO, zdvojíme každý třetí PDS, PO do prvního PDS -

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj