Přeskočit na hlavní obsah

Návod na Dina

Háčkujeme Dina

Krásný den,
Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP. Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko.
Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu.
Co budete potřebovat:
Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi CAMILLA - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek.
Háček - já použila 2,5mm
Výplň
Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm
Jehlu
Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila.
Zkratky:
MK - magický kroužek
KS - krátký sloupek
A - sháčkovat dva krátké sloupky
V - dva krátké sloupky do jednoho oka
*6 - znamená opakujeme 6x

Postup:
Hlava + tělo:
1. Začínáme 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3. (KS,V)*6   (18KS)
4. (2KS,V)*6   (24KS)
5. (3KS,V)*6   (30KS)
6. (4KS,V)*6   (36KS)
7. (5KS,V)*6   (42KS)
8.-11. 42KS
Mezi řadu 9 a 10 umístíme oči v rozmezí 4KS
12. (5KS,A)*6   (36KS)
13. 36KS
14. (4KS,A)*6   (30KS)
15. 30KS
16. (3KS,A)*6   (24KS)
17. 24KS
18. (2KS,A)*6   (18KS)
19. 18KS
20. (7KS,A)*2   (16KS)
21.-22. 16KS
23. (7KS,V)*2   (18KS)
24. (8KS,V)*2   (20KS)
25. (9KS,V)*2   (22KS)
26. (10KS,V)*2   (24KS)
27. (3KS,V)*6   (30KS)
28. (4KS,V)*6   (36KS)
29. 36KS
30. (5KS,V)*6   (42KS)
31. (6KS,V)*6   (48KS)
32. 48KS
33. (7KS,V)*6   (54KS)
34.-45. 54KS
Postupně vycpáváme.
46. (7KS,A)*6   (48KS)
47. (6KS,A)*6   (42KS)
48. (5KS,A)*6   (36KS)
49. (4KS,A)*6   (30KS)
50. (3KS,A)*6   (24KS)
51. (2KS,A)*6   (18KS)
52. (KS,A)*6   (12KS)
53. (A)*6   (6KS)
Necháme delší konec na přišití, zapošijeme dírku.

Čumák:
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3. (KS,V)*6   (18KS)
4. (2KS,V)*6   (24KS)
5. (3KS,V)*6   (30KS)
6. (4KS,V)*6   (36KS)
7. (5KS,V)*6   (42KS)
8. 6KS,V, uháčkujeme pecku - sháčkované 4DS do jednoho oka, 5KS, V, 6KS, V, pecka, 5KS, V, 6KS, V, 6KS, V   (48KS)
9. (6KS,A)*6   (42KS)
10. (5KS,A)*6   (36KS)
11. 36KS
12. (4KS,A)*6   (30KS)
13. 30KS
14. (3KS,A)*6   (24KS)
Necháme si delší konec na přišití k hlavě, vycpeme.

Ruce 2x:
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3. (2KS,V)*4   (16KS)
4.-7. 16KS
8. (6KS,A)*2   (14KS)
9.-19. 14KS
Vycpeme, ukončíme.

Nohy 2x:
Začínáme odlišnou barvou
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3. (KS,V)*6   (18KS)
4. 18KS
Změna barvy na základní
5.-9. 18KS
Ukončíme, necháme delší konec na přišití, vycpeme.

Ocas:
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3.-4. 12KS
5. (KS,V)*6   (18KS)
6.-7. 18KS
8. (2KS,V)*6    (24KS)
9.-10. 24KS
11. (3KS,V)*6   (30KS)
12.-13. 30KS
14. (4KS,V)*6   (36KS)
15.-16. 36KS
17. (5KS,V)*6   (42KS)
18.-19. 42KS
Ukončíme, necháme delší konec na přišití a vycpeme.

Ostny 7x:
1. 6KS do MK
2. (KS,V)*3   (9KS)
3. 9KS
4. (2KS,V)*3   (12KS)
5. 12KS
Ukončíme, našijeme na dina.
Počet si případně upravte dle toho, jak moc od sebe je umístíte.
Vše zkompletujeme. Na hlavu jsem našila čumák přesně pod oči. Pak jsem našila ocásek, který se mi dotýkal stolu. Pak jsem dle něj napasovala nohy, aby mi krásně stál a přišila jsem je. Našila jsem ruce a nakonec všechny ostny od hlavy směrem dolů. A tradááááá.... Dino je na světě!
Přeji mnoho radosti při tvoření,
Nikol. 💗

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den,
Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho!
Co potřebujete umět: DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek

Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v Klubíčkovně a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/ Dále potřebujete značkovač, nůžky, háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců.
Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky.
Moje pončo je háčkované je…

Návod na šátek Spring

Crochet Spring shawl  Srdečně Vás zdravím a přicházím s novým návodem. Dneska Vám ukážu, jaký šátek jsem uháčkovala a sepsala návod. Psaný návod naleznete ve Facebookové skupině Tvoříme společně - s háčky :-))

Hello, I´ve written a new pattern! It is a shawl called Spring. Written pattern is in Facebook group Tvoříme společně - s háčky, but only in Czech language. 

Co budete potřebovat/What you will neeed:
Klubíčko příze Kokonki - Kokonki ČR
A ball of yarn Kokonki - 1000m
Háček 3mm a 3,5mm
Hook in size 3mm and 3,5mm


Sloupky/Stitches:
o - Řetízkové oko (chain)
x - Krátký sloupek (single crochet)
T - Dlouhý sloupek (double stitch)
. - Pevné oko (slip stitch)
P - dva sháčkované polodlouhé sloupky (crochet two half double crochet together)

Schéma/Diagram:
Vždy první řada schématu od 2. části je z té části předchozí!!
The first row of the diagram from the second part is always from the last previous one!!


Na tuto část vezměte háček 3,5mm.
For this part use hook size 3,5mm.


Hotové výrobky podle to…

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy.
Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi.
Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to!
Co budeme potřebovat:
Přízi - Baby Best nebo Everyday New Tweed (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček).
Háčky - 7mm a 6mm.
Jehlu na zapošití konečků.
Značkovače/špendlíky.
Pokud budete chtít, mrkněte do Klubíčkovny a materiál pořiďte tam.
Zkratky v návodu:
ŘO - ř…