Přeskočit na hlavní obsah

Návod na lapač snů

Starleta v akci!

Krásný den,
Rozhodla jsem se, že z novinky, kterou mi věnovala Vlna-Hep vyzkouším uháčkovat lapač snů. Jistě jste jich již mnoho zahlédli s různými vzory... Já našla jedno schéma a zkusila jsem to podle něj. Myslím, že jsem si jej malinko upravila, ale doporučuji se i tak do něj koukat, protože vysvětlit některé věci jen na psaném popisu se prostě nedá. A pro ty, co mají rádi schémata jej přikládám také.

Co budete potřebovat:
Přízi STARLETA - necelé klubíčko
Háček - já použila 2,5mm
Jehlu na zapošití konců
Konstrukci na lapač, nebo drát - já využila drátek, který jsem si dala dvojitě a zamotala jej do sebe. Poté jsem pro jistotu ostřejší konce oblepila páskou
Peříčka - já sehnala v Pepcu, ale nevím, zda je ještě mají
Různé stuhy, korálky... cokoli na dozdobení
Zkratky:
ŘO - řetízkové oko
DS - dlouhá sloupek
KS - krátký sloupek
PO - pevné oko
PECIČKA - háčkuji ji tak, že nahodím na háček, protáhnu očkem v práci celkem 3x a pak jednou nahodím na háček a protáhnu všemi oky na háčku
Jak na lapač:
1. řada: 5ŘO, střídáme DS+1ŘO, DS+2ŘO až máme 11 DS a 11 mezer, PO do 3.ŘO z pěti na začátku
2. řada: 3ŘO, 4DS do mezery ze 2ŘO mezi DS, 3ŘO, vynecháme jednu mezeru, 5DS do mezery ze 2ŘO...opakujeme až dojdeme na konec řady a udělám 3ŘO a PO do 3.ŘO ze začátku.
3. řada: 4ŘO, DS do DS, ŘO, DS do DS, ŘO až jsme u mezery uděláme 3ŘO a opět DS do DS, ŘO, DS do DS... na konci řady děláme 3ŘO a PO do 3.ŘO na začátku.
4. řada: 2ŘO, nabereme nitku ve stejném oku, jednu v mezeře - nahodíme přízi a protáhneme všemi oky najednou, 2ŘO, opět děláme pecičky - jednu nabereme v mezeře, jednu ve sloupku a jednu v další mezeře, 2ŘO...až je máme 4, pak 3ŘO, KS pod ŘO, 3ŘO a opět pecičky - doporučuji kouknout na schéma, blbě se to popisuje. Končíme PO a první pecičky.
5. řada: 2ŘO, pecička  stejné oko, mezera, 2ŘO, opět pecičky - vždy do mezery, do pecičky, mezera...až je máme 3, tak děláme 4ŘO, KS do mezery, 4ŘO, KS do  mezery, 4ŘO a jedeme pecičky... Končíme PO do pecičky na začátku řady.
6. řada: 2ŘO, nyní budeme dělat sháčkované pecičky - nahodit, protáhnout skr stejné oko, jednou z mezery, jednou z pecičky, dvakrát z mezery, jednou z pecičky (celkem 6x) a protáhneme všemi najednou, 5ŘO, KS do mezery, 5ŘO, KS do mezery, 5ŘO, KS do mezery, 4ŘO a děláme pecičky...končíme PO do pecičky na začátku.
7. řada: Posuneme se pomocí PO do mezery, 1ŘO, KS, 6ŘO, KS do další mezery, 6ŘO, KS... opakujeme do konce řady a končíme PO do KS ze začátku řady.
8. řada: Posuneme se pomocí PO do mezery, 1ŘO, KS, 7ŘO, KS do další mezery, 7ŘO, KS... opakujeme do konce řady a končíme PO do KS ze začátku řady.
9. řada: Posuneme se pomocí PO do mezery, 1ŘO, KS, 8ŘO, KS do další mezery, 8ŘO, KS... opakujeme do konce řady a končíme PO do KS ze začátku řady.
10. řada: Nyní jsem si vzala konstrukci z drátu. Udělala jsem první KS skrz konstrukci a oblouček (tím jsem to upevnila), pak jsem kolem konstrukce háčkovala 14KS, a pak jeden zase skrz oblouček a konstrukci až do konce řady, kdy jsem končila 14KS a udělala PO do  1. KS v řadě.
Zapošila jsem všechny nitky a dala jsem se na zdobení.
Ještě přikládám slíbené schéma stažené z Pinterestu:
Jak si lapač ozdobíte je jen a jen na Vás. :-) Fantazii se meze nekladou a pokud jej nechcete čistě jako dekoraci, tak si určitě přečtěte něco o tom, jak by správný lapač měl vypadat...
Ať se Vám dílko podaří a špatným snům je konec,
Nikča. 💗


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na Dina

Háčkujeme Dina Krásný den, Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP . Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko. Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu. Co budete potřebovat: Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi  CAMILLA  - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek. Háček - já použila 2,5mm Výplň Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm Jehlu Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila. Zkratky: MK - magický kroužek KS - krátký sloupek A - sháčkovat dva krátké sloupky V - dva krátké sloupky do jednoho oka *6 - znamená opakujeme 6x Postup: Hlava + tělo: 1. Začínáme 6KS do MK 2. (V)*6   (12KS) 3. (KS,V)*6   (18KS) 4. (2KS,V)*6   (24KS) 5. (3KS,V)*6   (30KS) 6. (4KS,V)*6   (3