Přeskočit na hlavní obsah

Návod na kulíška

Aneb dotestováno!

Krásný den.
Jak jistě víte, měla jsem tu možnost otestovat "Novinku 2019" od Vlny-Hep. Dnes už je venku a jmenuje se WALTZ. Sepsala jsem Vám návod na krásného kulíška i tunel, tak se do toho můžete pustit!
Jen bych si dovolila krátkou recenzi. Příze je skutečně moc příjemná, nevadí ani mé citlivé pleti. Má jemný chloupek, který vypadá moc efektně, ALE díky němu se příze velmi špatně páře. Takže je potřeba háčkovat spíše na první dobrou, nebo si připravit opravdu velké nervy. Já musela nakonec kus příze vyhodit, protože to prostě nešlo...Každopádně sedí parádně a u nás se nosí aktuálně i ven na kopec, na stavění sněhuláka, nebo do školy. 😉
Návod je sepsán na obvod hlavy 51cm!! Pokud potřebujete na menší/větší obvod, tak musíte zvětšit/zmenšit základní placku.
Co budete potřebovat:
1 klubíčko příze Waltz
Bambuli - já použila č. 02
Háček - já měla 4mm na čepici a na lem pak 3,5mm
Jehlu na zapošití konců
Metr na změření placky
Pokud budete chtít, mrkněte do Klubíčkovny a materiál nakupte tam.
Použité zkratky v návodu:
ŘO - řetízkové oko
DS - dlouhý sloupek
PDS - polodlouhý sloupek
TPDS - polodlouhý sloupek za třetí nitku (to je ta nitku úúúplně vzadu)
KS - krátký sloupek
PO - pevné oko
POP - 4 sháčkované dlouhé sloupky v jeden
Tipy a poznámky:
Velikosti placky si vypočítáme obvod hlavy: 3,14 = placka. Sedí to.
Čepičku spíše doporučuji pro pokročilejší háčkařky.
Každou řadu jsem začínala řetízkovými oky a končila pevným okem.
Bambuli jsem připevnila novou přízí a ne cancoury, které z ní koukaly.
Bohužel jsem postup fotila, ale zjistila jsem, že fotky jsou skutečně ve špatné kvalitě, proto je sem raději ani dávat nebudu, tak se prosím, nezlobte.
Jdeme na to:
1. Magický kroužek: 2ŘO, 15DS, PO do 2.ŘO
2. 2ŘO, do každého oka 2DS, PO
3. 2ŘO, do každého druhého oka 2DS, PO
4. 2ŘO, do každého třetího oka 2DS, PO
5. 2ŘO, do každého čtvrtého oka 2DS, PO
6. 2ŘO, do každého pátého oka 2DS, PO
7. 1ŘO, do každého šestého oka 2PDS, PO - tohle je poslední přidávací řada
8.+9. 1ŘO a háčkujeme TPDS do každého oka, PO
10. 1ŘO a háčkujeme KS za třetí nitku, PO
11. 1ŘO, POP, 2KS, POP, 2KS...PO - tahle řada mi nevyšla přesně a ani nemusí vyjít, ale prostě si tam s tím pohrajeme, tak aby tam nebyla nějaká zbytečná mezera. Mně to vyšlo tak, že místo 2KS jsem dělala 3KS. Vůbec ničemu to nevadí.
12. 1ŘO a háčkujeme KS do každého oka, PO
13.+14.+15. 1ŘO, PDS za třetí nitku, PO
16. 2ŘO, DS za třetí nitku, PO
17. 2ŘO, DS do každého oka, PO
18.+19.+20. 1ŘO, PDS za třetí nitku, PO
21. 1ŘO, KS za třetí nitku, PO
22. 1ŘO, POP, 2KS, POP, 2KS...PO
23. 1ŘO, KS do každého oka - tady jsem už měla čepici dostatečně dlouho, takže jsem se pustila do zajímavého lemu
24.-27. Střídání předních reliéfních krátkých sloupků a zadních reliéfních krátkých sloupků. Můžete však použít jakýkoli lem. Klidně pokračovat dále ve vzoru.
A máme hotovo! Zapošijeme všechny konce, připevníme bambuli a můžeme vyrazit do ulic.
Pěkné tvoření!
Nikča. 💗


Komentáře

  1. Dobrý den Nikčo, mám dotaz na 7. řadu čepice. Jsou tam DS a pak 2 PDS, nebo je celá řada PDS? Děkuji za odpověď Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer, nevím, co dělám špatně, ale jedu přesně podle návodu, mám za sebou řadu c. 11 a čepice je pořád placka, než že by to připomínalo čepici, tak nevím, jestli se to teprve projeví po uhackovani více řad, nebo z toho mám udělat něco úplně jiného, nebo to rovnou vyhodit, protože párat mě to nikdo nedonutí.��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobré ráno,
      Nechápu, ale nejste první, které se to děje. Psalo mi více děvčat, každopádně pořád přemýšlím nad tím, kde by mohla být chyba. Jedině v počtu sloupků na konci řady, kdy se dělá za 3. nitku - člověk ztratí přehled a hned má o sloupek navíc. Zatím se to vždy vyřešilo tak, že se vzal o 0,5mm menší háček a hned se to krásně začalo stáčet. :-) N.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Návod na Dina

Háčkujeme Dina Krásný den, Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP . Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko. Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu. Co budete potřebovat: Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi  CAMILLA  - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek. Háček - já použila 2,5mm Výplň Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm Jehlu Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila. Zkratky: MK - magický kroužek KS - krátký sloupek A - sháčkovat dva krátké sloupky V - dva krátké sloupky do jednoho oka *6 - znamená opakujeme 6x Postup: Hlava + tělo: 1. Začínáme 6KS do MK 2. (V)*6   (12KS) 3. (KS,V)*6   (18KS) 4. (2KS,V)*6   (24KS) 5. (3KS,V)*6   (30KS) 6. (4KS,V)*6   (3