Přeskočit na hlavní obsah

Šijeme homelesku

Jeden šicí postup...

Ahoj,
Jak jsem slíbila, tak chci dodržet. Postupně vložím návody na šití pro panenku Baby Born. Opět upozorňuji, že jsem totální samouk a šiju v ruce, takže to nebude úplně odborně. Tento postup je na homelesku, ale stačí ji nedělat tak dlouhou a máte krásnou čepici.
Co jsem použila:
Jehlu
Nit
Nůžky
Teplákovinu s Minnie
Mašličku na ozdobu
Špendlíky
(Kdo má použije šicí stroj)
Jak na to:
Nepřidávejte na švy - střih je již o cm větší.
Nejprve jsem si přeložila látku na půl - tak abych si ušetřila jeden šev. Překreslila jsem si střih na látku a vystřihla.
Teď přichází na řadu špendlení. Vše jsem zkusila zakreslit do fotky.

Sešijeme. Už to začíná vypadat, jako čepička.
Teď sešijeme zbývající stran.
Už zbývá jen zahnout spodní část čepičky a přešít ji.
Máme hotovo! Jednoduché, že jo?
Střih je zde: 
Pro kontrolu - 1 čtvereček je 0,5cm
Věřím, že se Vám čepička podařila.
Ať se daří,
Nikol. 💙

Komentáře

  1. Čepička je hotová. Nejsem žádná švadlena, ale jde mi hlavně o rozměry čepiček, sešít to pro domácí potřeby zvládnu. Odpočítala jsem si čtverečky a nějak mi to nevyšlo, musela jsem dost zahýbat lem. Kolik vám to ke špičce vyšlo, nevíte? Opravdu 17 x 34 (respektive po přehnutí 17 cm)?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to nemá být čistě čepička, ale právě homeleska, která "spadá" a je vzadu delší. Na klasickou čepici by musel být střih kratší. 34cm je celý obvod, na výšku mi vychází 14cm (3cm na zahnutí).

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Návod na Dina

Háčkujeme Dina Krásný den, Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP . Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko. Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu. Co budete potřebovat: Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi  CAMILLA  - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek. Háček - já použila 2,5mm Výplň Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm Jehlu Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila. Zkratky: MK - magický kroužek KS - krátký sloupek A - sháčkovat dva krátké sloupky V - dva krátké sloupky do jednoho oka *6 - znamená opakujeme 6x Postup: Hlava + tělo: 1. Začínáme 6KS do MK 2. (V)*6   (12KS) 3. (KS,V)*6   (18KS) 4. (2KS,V)*6   (24KS) 5. (3KS,V)*6   (30KS) 6. (4KS,V)*6   (3