Přeskočit na hlavní obsah

Návod na dětské pončo

Duhové klubko opět v akci

Co jsem uháčkovala pončo pro sebe a mamku chodila za mnou Kristýnka, zda ji udělám také jedno. Byl v tom jeden háček - vzorek z těchto ponč už mi lezl krkem. Rozhodla jsem se tedy udělat úplně nové pončo z mého oblíbeného "véčkového" vzorečku. Materiál by jasný, Duhové klubíčko a barvičky jsem si nechala na přání umotat. Pokud také potřebujete klubíčko, které třeba ještě není v nabídce, určitě nakoukněte sem: Aktuálně otevřená objednávka duhových klubek a nechte si jej na přání udělat. :-)
Pončo je pro osmiletou princeznu, pokud budete mít holčičku starší doporučuji pořídit větší návin klubíčka, protože nám to vystačilo tak tak.
Tohle pončo je vhodné i pro začátečníky, vzoreček a přidávání není vůbec náročný.
Co budete potřebovat:
Duhové klubíčko v návinu 750m
Háček 3mm
Značkovače - není však nutnost
Nůžky
Jehlu na zapošití konců
Pokud budete chtít, koukněte do mé oblíbené Klubíčkovny a pořiďte si materiál tam. 😉
Použité zkratky v návodu:
ŘO - řetízkové oko
KS - krátký sloupek
DS - dlouhý sloupek
V - dlouhý sloupek+řetízkové oko+dlouhý sloupek do jednoho oka
W - dlouhý sloupek+řetízkové oko+dlouhý sloupek+3 řetízková oka+ dlouhý sloupek+řetízkové oko+dlouhý sloupek do jednoho oka
PO - pevné oko
Návod:
1. řada: Začínáme řetízkem. Počet ok by měl být dělitelný šesti.
Já háčkovala 102ŘO a spojila je do kruhu PO. Pozor na překroucení řetízku!
2. řada: 4ŘO + DS+3ŘO+DS+ŘO+DS do jednoho oka (špička č.1), poté děláme V do každého třetího oka (dvě oka vynechat, uháčkovat V, dvě oka vynechat, uháčkovat V...) - 16 skupinek, poté W a opět 16 skupinek V, končíme PO do 3.ŘO ze začátku.
3. řada: Pomocí PO se přesuneme do středu véčka, 4ŘO+DS do této mezery, W, V až k druhé špičce, W a háčkujeme V do konce řady. Končíme PO do 3.ŘO ze začátku řady.
Dále pokračujeme vždy stejně - začínáme posunutím se pomocí PO do středu véčka, poté 4ŘO+DS do této mezery, V ke špičce, W, V k druhé špičce, W, V do konce řady a končíme PO do 3.ŘO ze začátku řady.
Háčkujeme do potřebné délky, nebo ke konci klubíčka - já končila před posledním uzlíkem, protože jsem chtěla dělat ještě třásně a obháčkovat výstřih a další řada už by mi vzala moc materiálu a už by mi nezůstalo na třásně a lem. Končíme pevným okem, přízi ustřihneme.


Výstřih:
Napojíme se na výstřih.
Uháčkujeme řadu KS.
Potom obloučky: ŘO, vynechat dvě oka 5DS do jednoho oka, ŘO, dvě oka vynechat a KS, opět ŘO, vynechat dvě oka - 5DS do jednoho oka, ŘO, dvě oka vynechat a KS....Končíme PO do 1.ŘO ze začátku řady.
Třásně:
Nastříhala jsem si třásně po 6 nitkách v délce cca 10cm, poté jsem je přehnula na polovinu a protáhla skrz pončo a smyčkou pak protáhla volné konce.
Doufám, že je návod pochopitelný, je velmi "rychlý" vzhledem k tomu, že jsou řady pořád stejné... Těším se na Vaše dílka a posílám pár fotek na modelíně...

Hezké tvoření!
Nikol. 💗

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na kulíška

Baby Best opět v akci Dneska bych Vám ráda ukázala, jak jsem háčkovala kulíšek z mé oblíbené příze Baby Best od Alize. Háčkovala jsem dvojitou přízí, ale klidně můžete háčkovat jednoduše. Čepička je vhodná i pro začátečníky. Co budete potřebovat: Přízi -  Baby Best  - ve třech odstínech. Já použila barvičky: 184, 161, 55 Háček vel. 6mm Bambuli Nůžky Jehlu Pokud budete chtít, můžete materiál zakoupit v mé oblíbené  KLUBÍČKOVNĚ . :-)) Zkratky v návodě: ŘO - řetízkové oko PDS - polodlouhý sloupek PO - pevné oko KS - krátký sloupek Návod: Začínáme plackou - obvod hlavy : 3,14 = velikost placky. Já háčkuji na obvod hlavy 50-51cm. 1. řada: Vzhledem k tomu, že budu dávat bambuli na knoflík, tak začínám 5ŘO, spojit PO do kruhu. Poté 1ŘO a 10PDS, končím PO do prvního PDS. 2. řada: 1ŘO, zdvojíme každý PDS, PO do prvního PDS - celkem 20PDS 3. řada: 1ŘO, zdvojíme každý druhý PDS, PO do prvního PDS - celkem 30PDS 4. řada: 1ŘO, zdvojíme každý třetí PDS, PO do prvního PDS -

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk