Přeskočit na hlavní obsah

Síťovka

Když mě ukecáte... 😂

Často se setkávám s dotazy, kde sehnat návod na pěknou síťovku a pár takových dotazů skončilo i v mých zprávách. Sáhla jsem tedy do svých zásob, vytáhla klubíčko Scarlet, papír, tužky a zkoušela jsem! Přináším Vám tedy svůj návod na síťovku...
Použité zkratky v návodě:
ŘO - řetízkové oko
KS - krátký sloupek
DS - dlouhý sloupek
PO - pevné oko
Co budeme potřebovat:
Přízi - já zvolila 100% bavlnu Scarlet, nespotřebujete celé klubíčko.
Háček - 3mm
Jehlu
Nůžky
Pokud budete chtít, můžete materiál nakoupit v mé oblíbené Klubíčkovně.
Návod:
1. řada: Do magického kroužku uháčkujeme 3ŘO a 14DS, PO do prvního DS.
2. řada: 3ŘO a do každého oka háčkujeme 2DS, PO do prvního DS.
3. řada: 3ŘO a do každého druhého oka uháčkujeme 2DS, PO do prvního DS.
4. řada: 3ŘO a do každého třetího oka uháčkujeme 2DS, PO do prvního DS.
5. řada: 3ŘO a do každého čtvrtého oka uháčkujeme 2DS, PO do prvního DS.
6. řada: 3ŘO a do každého pátého oka uháčkujeme 2DS, PO do prvního DS.
7. řada: 3ŘO a do každého šestého oka uháčkujeme 2Ds, PO do prvního DS.
Pokud byste chtěli dělat síťovku větší, stačí přidávat nadále tímto způsobem. 
Nyní začínáme síťku. 
8. řada: 5ŘO, vynechat jedno oko, DS, 2ŘO a vynechat jedno oko, DS... opakujeme do konce řady. Zde to je malinko komplikovanější, udělala jsem proto fotku, která to snad zabrala. Když uháčkujete cca předposlední DS, tak Vám budou zbývat 4 oka, je důležité ten poslední DS dát někam mezi ta očka - já jsem ho píchla do 2. DS. Zkuste kouknout na fotku a pochopíte 😊 Bohužel neseděl počet oček, ale takto se to dá vyřešit v pohodě. Končíme PO do 3.ŘO.
9. řada: 6ŘO, vynecháme jednu mezeru ze dvou ŘO, KS do další, 6ŘO, vynechat jednu mezeru a KS... Opakujeme do konce řady a zde neukončujeme (kuk na foto) a budeme dále háčkovat do spirály - uháčkujeme posledních 6ŘO a KS do obloučku ze začátku řady... Je dobré si nějak označit kde je začátek řady, abyste se mohli nějak orientovat.
Dále opakujeme 6ŘO, KS do obloučku, 6ŘO až do požadované výšky naší tašky. Já jsem dělala celkem 22řad, ale doporučuji udělat méně, taška jde po naplnění spíše do délky, než do šířky, ale mně to takto stačí. 😉
LEM:
Uděláme 4ŘO, DS do dalšího obloučku, 2ŘO, DS do dalšího obloučku, 2ŘO, DS do dalšího obloučku... opakujeme do konce řady. Končíme PO do KS, který tam máme ještě z minulé řady. Právě se nám srovnal vršek.
Začínáme 1ŘO, 3KS do mezery ze 2ŘO (na začátku ze 4) a KS do DS... opakujeme do konce řady, končíme PO do KS.
Teď háčkujeme několik řad jen KS (řadu začínáme 1ŘO, KS do každého oka, PO do KS) podle naší potřeby. Já udělala ještě 2 řady a pak jsem šla na ucho.
UCHO:
Uháčkovala jsem ŘO, 5KS, ŘO otočila a zase 5KS, ŘO, otočit a 5KS... Takto jsem dělala řady až do požadované délky ucha. Odpočítala jsem si cca 44 ok a ucho jsem pomocí PO přiháčkovala k druhé straně tašky. 

Ještě jsem celé ucho proháčkovala pevnými oky, abych ho zpevnila, ale nemusíte to dělat.
Máme hotovo! 💪
Pěkné tvoření!
Nikol. 💙

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na Dina

Háčkujeme Dina Krásný den, Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP . Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko. Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu. Co budete potřebovat: Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi  CAMILLA  - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek. Háček - já použila 2,5mm Výplň Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm Jehlu Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila. Zkratky: MK - magický kroužek KS - krátký sloupek A - sháčkovat dva krátké sloupky V - dva krátké sloupky do jednoho oka *6 - znamená opakujeme 6x Postup: Hlava + tělo: 1. Začínáme 6KS do MK 2. (V)*6   (12KS) 3. (KS,V)*6   (18KS) 4. (2KS,V)*6   (24KS) 5. (3KS,V)*6   (30KS) 6. (4KS,V)*6   (3