Přeskočit na hlavní obsah

Háčkujeme šátek

Šátek Souffle

Tento vzorek, který je na šátku patří mezi mé oblíbené vzory. Dělala jsem z něj kabelku, čepici, deku... Ale na šátek jsem návod neviděla, proto jsem si říkala, že jej vyzkouším a podělím se o něj s Vámi.
Děkuji Leničce za otestování návodu.
Budete potřebovat:
Jedno klubíčko příze Souffle
Háček velikosti 3mm
Jehlu
Nůžky
Můžete mrknout do Klubíčkovny a materiál nakoupit třeba tam. :-)

Zkratky v návodě:
MK - magický kroužek
ŘO - řetízkové oko
KS - krátký sloupek
PDS - polodlouhý sloupek
DS - dlouhý sloupek
2NDS - dvakrát nahozený dlouhý sloupek

Vysvětlení:
Do 4.ŘO (2.ŘO) z minulé řady - je myšleno tak, že háčkujete do nejbližšího oka z řetízku na začátku minulé řady. Případně do 4. (2.) oka od začátku řetízku v minulé řadě. Každý to počítá jinak, tak abychom se pochopili.

Návod:
1. řada: Do MK 7ŘO, DS, 3ŘO, 2NDS, 2ŘO a otočit.
2. řada: Do mezery 7DS, KS do DS, 7DS do mezery, PDS do 4.ŘO z minulé řady, 7ŘO a otočit.
3. řada: DS do stejného oka (do PDS), 5ŘO, DS+3ŘO+DS+3ŘO+DS do jednoho oka (do KS), 5ŘO, DS+3ŘO+2NDS do 2.ŘO, 2ŘO a otočit.
4. řada: 7DS do mezery, KS do 4. DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, KS do DS, 7DS do mezery, KS do 4.DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, PDS do 4.ŘO, 7ŘO a otočit.
5. řada: Ds do stejné oka (do PDS), 5ŘO, DS+3ŘO+DS do KS, 5ŘO, DS+3ŘO+DS+3ŘO+DS do KS, 5ŘO, DS+3ŘO+DS do KS, 5ŘO, DS+3ŘO+2NDS do 2.ŘO, 2ŘO a otočit.
6. řada: 7DS do mezery, KS do 4. DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, KS do 4. DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, KS, 7DS do mezery, KS do 4. DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, KS do 4. DS z obloučku (pod oblouček z ŘO), 7DS do mezery, PDS do 4.ŘO. 7ŘO a otočit.
Když začnete mít vzorku dost, tak je čas na změnu. Já ji udělala po řadě 14.
15. řada: 5ŘO na otočení, DS do stejného oka, ŘO, vynechat jedno oko, DS, ŘO, vynechat jedno oko až ke špičce, špička: DS+ŘO+DS+ŘO+DS, ŘO a vynechat oko, DS, ŘO a vynechat oko, DS až ke konci, do 2.ŘO DS+ŘO+2NDS, 5ŘO a otočit.
16. řada: DS do stejného oka, ŘO, DS do mezery z ŘO, ŘO, DS do mezery z ŘO až ke špičce, špička: DS+ŘO+DS+ŘO+DS, ŘO a DS do mezery, ŘO a DS do mezery ke konci, DS+ŘO+2NDS do 4.ŘO, 5ŘO na otočení.
Opakujeme do doby jaké chceme. A dále jsem dělala 2 plné řady:
xy. řada: 4ŘO na otočení, DS do stejného oka, DS do mezery z ŘO, DS do DS, opakujeme ke špičce: 3DS do jednoho oka, DS do mezery z ŘO, DS do DS až ke konci, DS+2NDS do 4. ŘO, 4ŘO na otočení
xy. řada: 2DS do stejného oka, DS do každého oka, špička 3DS do jednoho oka, DS do každého oka, 3DS do 4. ŘO na konci řady.
Vracíme se zpět k původnímu vzoru:
xy. řada: 7ŘO na otočení, DS do stejného oka, 5ŘO, 7ok vynechat a do 8. DS+3ŘO+DS, opakujeme ke špičce: DS+3ŘO+DS+3ŘO+DS, 5ŘO, 7ok vynechat a do 8. DS+3ŘO+DS, opakujeme ke konci řady, DS+3ŘO+2NDS, 2ŘO na otočení
Dále již vzorek známe. Můžeme opakovat po libovolném počtu řad a v libovolném pořadí, jen je potřeba si to propočítat, jestli nám ten vzorek ke špičce vyjde.

Tohle je celý princip šátku. Snad je to dostatečně pochopitelné. Schéma mám pouze velmi amatérské a přikládám jej - třeba se někomu bude hodit.
Pěkné tvoření!
Nikol. 💛

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den,
Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho!
Co potřebujete umět: DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek

Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v Klubíčkovně a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/ Dále potřebujete značkovač, nůžky, háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců.
Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky.
Moje pončo je háčkované je…

Návod na šátek Spring

Crochet Spring shawl  Srdečně Vás zdravím a přicházím s novým návodem. Dneska Vám ukážu, jaký šátek jsem uháčkovala a sepsala návod. Psaný návod naleznete ve Facebookové skupině Tvoříme společně - s háčky :-))

Hello, I´ve written a new pattern! It is a shawl called Spring. Written pattern is in Facebook group Tvoříme společně - s háčky, but only in Czech language. 

Co budete potřebovat/What you will neeed:
Klubíčko příze Kokonki - Kokonki ČR
A ball of yarn Kokonki - 1000m
Háček 3mm a 3,5mm
Hook in size 3mm and 3,5mm


Sloupky/Stitches:
o - Řetízkové oko (chain)
x - Krátký sloupek (single crochet)
T - Dlouhý sloupek (double stitch)
. - Pevné oko (slip stitch)
P - dva sháčkované polodlouhé sloupky (crochet two half double crochet together)

Schéma/Diagram:
Vždy první řada schématu od 2. části je z té části předchozí!!
The first row of the diagram from the second part is always from the last previous one!!


Na tuto část vezměte háček 3,5mm.
For this part use hook size 3,5mm.


Hotové výrobky podle to…

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy.
Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi.
Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to!
Co budeme potřebovat:
Přízi - Baby Best nebo Everyday New Tweed (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček).
Háčky - 7mm a 6mm.
Jehlu na zapošití konečků.
Značkovače/špendlíky.
Pokud budete chtít, mrkněte do Klubíčkovny a materiál pořiďte tam.
Zkratky v návodu:
ŘO - ř…