Přeskočit na hlavní obsah

Jak si uháčkovat žirafu...

Čím obdarovat děti na konci školního roku?

Krásný den,
Možná to ještě nevíte, ale na Facebooku mám skupinu, kde háčkujeme společně. Skupina se jmenuje Tvoříme společně-s háčky a jste do ní srdečně zváni. 
Před nedávnem mě napadlo pojmout projektování malinko jinak a rozdělit takové háčkování do tří fází. Každou sobotu vkládám novou část projektu na žirafku... Rozhodla jsem se, že celý návod přepíšu i sem, protože možná někteří z Vás účet na FB nemají, ale rádi by se přidali. 


Na takovou žirafku budete potřebovat:
  • Přízi, já jsem sáhla po Jeans, kterou můžete zakoupit zde: Klubíčkovna, ale můžete použít jakoukoli přízi, kterou máte rádi. Budete potřebovat 2 barvy, 26g a 7g.
  • Háček - já používám 3mm.
  • Bezpečnostní očička - já mám 10mm.
  • Výplň.
  • Jehlu.
  • Nůžky.
Použité zkratky v návodě:
  • KS - krátký sloupek
  • A - sháčkovat dva krátké sloupky
  • V - dva krátké sloupky do jednoho oka
  • ŘO - řetízkov oko
  • PO - pevné oko
  • MK - magický kroužek

Autorka návodu je Olga Askarova, tohle je pouze můj překlad. 😉

Týden první (26.5.) :

Barva A je barva základní. Barva B je barva vedlejší.

Hlava: Začínáme barvou B. Hlavičku vycpeme, očička vložíme mezi 3. a 4. řadu v barvě A v rozmezí cca 10 sloupků.  
1.6KS do MK
2.(V)*6   (12KS)
3.(KS,V)*6   (18KS)
4.(2KS,V)*6   (24KS)
5.(3KS,V)*6   (30KS)
6.(4KS,V)*6   (36KS)
7.36KS
8.36KS
9.36KS
10.Změníme barvu na barvu A, 36KS
11.(5KS,V)*6   (42KS)
12.42KS
13.42KS
14.42KS
15.(6KS,V)*6   (48KS)
16.48KS
17.48KS
18.48KS
19.(6KS,A)*6   (42KS)
20.42KS
21.42KS
22.(5KS,A)*6   (36KS)
23.(4KS,A)*6   (30KS)
24.(3KS,A)*6   (24KS)
25.(2KS,A)*6   (18KS)
26.(KS,A)*6   (12KS)
27.(A)*6
Ukončíme PO, odstřihneme přízi a zapošijeme dírku. 

Růžky (2x):
Začínáme barvou B. Vycpeme.
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3. 12KS
4. 12KS
5.(KS,A)*4   (8KS)
6. Barva A 8KS
7. 8KS
8.(2KS,A)*2   (6KS)
9.6KS
Ukončíme PO, ostřihneme přízi, necháme si delší konec na přišití.

Týden druhý (2.6.):
Uši (2x):
Můžete háčkovat, jak barvou A, tak barvou B.
1. 4KS do MK
2. (V)*4   (8KS)
3. (3KS,V)*2   (10KS)
4. (4KS,V)*2   (12KS)
5. (5KS,V)*2   (14KS)
6. (6KS,V)*2   (16KS)
7. (7KS,V)*2   (18KS)
8. 18KS
9. (4KS,A)*3   (15KS)
10.(3KS,A)*3   (12KS)
11.(A)*6   (6KS)
Ukončíme PO a necháme si delší konec na přišití.

Ruce (2x):
Barvou A. Jemně vycpeme.
1. 6KS do MK
2. (KS,V)*3   (9KS)
3.-11. 9KS   (Celkem 9řad.)
Ukončíme PO, můžete si nechat delší konec na přišití, nebo menší, protože Vám ukážu, jak ruce při práci vháčkovat do těla.

Ocásek:
Barvou A.
1. 8ŘO
2. Do druhého oka od háčku háčkujeme PO. (7PO)
Ukončíme, opět můžete nechat kratší konec na přišití, ukážu Vám přiháčkování. Ocáskem pak protáhněte střapec, pár kousků barvy A.

Týden třetí (9.6.):
Flíčky - množství dle potřeby:
Barva B. Velikost 1
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
Ukončíme, necháme si delší konec na přišití. 
Velikost 2
1. 6KS do MK
Ukončíme, necháme si delší konec na přišití.

Nohy+tělo:
Barva A.
Začínáme nohami. Vyplníme!
1. 6KS do MK
2. (V)*6   (12KS)
3.-7. 12KS (Celkem 5řad.) 
U první nohy přízi odstřihneme u druhé ne! Budeme pokračovat v háčkování těla.
8. 3ŘO, napojíme se na druhou nohu, 12KS, 3KS do ŘO, 12KS, 3KS do ŘO   (30KS)
9. (4KS,V)*6   (36KS)
10.-11. 36KS
12. (4KS,A)*6   (30KS)
13.-14. 30KS, v tomto místě přiháčkujeme ocásek.
15. (8KS,A)*3   (27KS)
16.-18. 27KS
19. (7KS,A)*3   (24KS)
20.-21. 24KS, v tomto místě přiháčkujeme ruce.
22. (2KS,A)*6   (18KS)
23.-33. 18KS (Celkem 11řad.)
Ukončíme, necháme si delší konec na přišití.
S láskou,
Nikol. 💕




Komentáře

  1. Je super. Ale moc nerozumim tomu ocasku. Nemela by jste fotku ? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to jednoduché, háčkujete do řetízkových oček pevná oka. Potom ukončíte a připravíte si střapec, který ocáskem protáhnete. :) Fotku mám, ale bohužel mi do komentáře vložit nejde, pokud můžete koukněte do skupiny na FB, jsou tam všechny fotky.

      Vymazat
  2. Krásný návod, jen by mě zajímalo kolik řetízkových ok děláte u magického kroužku? Jsem začátečník a nevím podle návodu, zda se tam nějaké dělají či ne. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řetízkové žádné. Máte to tam vždy napsané. Např. u hlavy 6 ks do MK ;)

      Vymazat
  3. Dobrý den, máte krásné výrobky :). Moc se mi líbí i trochu jiná žirafka, kterou ukazujete na youtube. Máte návod i na tuto žirafku? Nebo vite, kde se dá selhnat?

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, můžu se zeptat, jak velká hračka nakonec je? Dekuji

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Návod na cardigan

Mého srdce šampión... Tentokrát jsem pro Vás sepsala návod na cardigan. Můj velice oblíbený kousek, a proto jej mám rovnou dvakrát. Není náročný, proto se do něj klidně pusťte s chutí i když zvládáte jen základy. Já jsem jej háčkovala na velikost M/L, spotřebovala jsem 7 klubíček. První (modrý) je z příze Baby Best, druhý z Everyday New Tweed. Můžete však zvolit jakoukoli oblíbenou přízi. Svetr se háčkuje od obdélníků, který potom sešijeme/sháčkujeme a vytvoříme tak otvory pro rukávy. Potom si prodloužíme zadní část, abychom jej měli dostatečně dlouhý. Následuje lemování, jehož počet řad je zcela na Vás a nakonec si uháčkujeme rukávy, které tam pak všijeme/vháčkujeme. Tak jdeme na to! Co budeme potřebovat: Přízi -  Baby Best  nebo  Everyday New Tweed  (spotřeba na ostatní velikosti by měla být dle mého odhadu max. do 10-ti klubíček). Háčky - 7mm a 6mm. Jehlu na zapošití konečků. Značkovače/špendlíky. Pokud budete chtít, mrkněte do  Klubíčkovny  a materiál pořiďte tam. Zk

Jak na háčkované pončo

Nosíte rádi ponča? Krásný den, Já jsem nebyla fanouškem ponč, ale v poslední době jsem si je velice oblíbila, a proto jsem se rozhodla si ho uháčkovat. Takové pončo zvládne i začátečník. Tak s chutí do toho! Co potřebujete umět:  DS - dlouhý sloupek, KS - krátký sloupek, ŘO - řetízkové oko, PO - pevné oko, PDS - polodlouhý sloupek Materiál jsem zvolila své oblíbené Duhové klubko v návinu 900m, které zakoupíte v  Klubíčkovně  a můžete si objednat kombinaci na přání. Další nejbližší objednávka kombinací na přání se uzavírá 29.6. 2018 a také jsou za sníženou cenu! Objednat si klubíčko na přání můžete zde: http://www.pilgrim.tode.cz/aktualne-otevrena-objednavka-duhovych-klubek/  Dále potřebujete značkovač , nůžky , háček velikosti 3,5mm a jehlu na zapošití konců. Vzoreček je velmi jednoduchý. Střídají se celkem 3 řady - řada dlouhých sloupků, řada krátkých sloupků a řada, kdy střídáme dlouhé sloupky a řetízková oka. Přidáváme ve špičkách, řady ukončujeme pevnými očky. Moj

Návod na Dina

Háčkujeme Dina Krásný den, Dneska jsem pro Vás sepsala postup na Dina, kterého jsem háčkovala z mnou barvené příze Camilla od VLNA-HEP . Věřím, že se bude hodit a potěší nejedno dítko. Volit můžete přízi v melíru, jednobarevnou, nebo klidně dělat proužky. Vhodná bude určitě i příze Jeans a spotřeba bude podobná. U silnějších přízí už pak počítejte raději s větší spotřebou materiálu. Co budete potřebovat: Přízi - můžete volit dle sebe. Já sáhla po přízi  CAMILLA  - základní barva jedno klubíčko, druhá barva zbytek. Háček - já použila 2,5mm Výplň Bezpečnostní oči - já mám 10mm, ale myslím, že by to sneslo 8mm Jehlu Nenechejte se zmást mou přízí. Jen jsem ji přebarvila. Zkratky: MK - magický kroužek KS - krátký sloupek A - sháčkovat dva krátké sloupky V - dva krátké sloupky do jednoho oka *6 - znamená opakujeme 6x Postup: Hlava + tělo: 1. Začínáme 6KS do MK 2. (V)*6   (12KS) 3. (KS,V)*6   (18KS) 4. (2KS,V)*6   (24KS) 5. (3KS,V)*6   (30KS) 6. (4KS,V)*6   (3